FAQ kategorie

Częste pytania - grzałka GE i HE

  1. Gdzie znajdę instrukcję montażu i obsługi grzałki GE?

    Instrukcja grzałki GE znajduje się TUTAJ

    Wróć do pytań »
  2. Gdzie znajdę instrukcję montażu i obsługi grzałki HE?

    Instrukcja grzałki HE znajduje się TUTAJ

    Wróć do pytań »
  3. Jak sprawdzić datę produkcji grzałki GE i HE?

    Należy odłączyć grzałkę z kontaktu, a następnie zdjąć sterownik z elementu grzejnego:

    Data produkcji GE

    Data produkcji grzałki oznaczona jest na tabliczce znamionowej z tyłu sterownika grzałki.

    Zobacz jak odczytać datę na tabliczce znamionowej z tyłu grzałki:

    Data produkcji grzałki GE/HE

    Wróć do pytań »
  4. Czerwona dioda na sterowniku grzałki GE/HE mruga szybko. Co to oznacza?

    Grzałka wykonuje test obecności wody w grzejniku. Test powinien się zakończyć w ciągu 2 minut i grzałka przystępuje do pracy. W przypadku, gdy test trwa zbyt długo zobacz schemat pracy grzałki poniżej (kliknij na obrazek, aby powiększyć):

    Długi test wody grzałki GE

    Wróć do pytań »
  5. Po podłączeniu grzałki GE/HE niebieska dioda mruga bardzo szybko.

    Taka sygnalizacja oznacza brak wody w grzejniku.

    Zobacz schemat pracy grzałki: (kliknij na obrazek, aby powiększyć)

     

    Wróć do pytań »
  6. Po podłączeniu grzałki GE/HE niebieska dioda mruga ok 1x na sekundę

    Jest to sygnalizacja braku czujnika temperatury lub uszkodzonego elemetu grzejnego.

    Należy najpierw sprawdzić czy piny w elemencie grzejnym są proste. W tym celu należy grzałkę odłączyć z kontaktu, zdjąć sterownik i sprawdzić piny wychodzące z elementu grzejnego. Jeśli któryś z nich jest wygięty należy go wyprostować przy użyciu płaskiego śrubokręta lub kombinerek. Po wyprostowaniu pinów należy delikatnie założyć ponownie sterownik i podłączyć grzałkę do kontaktu. Jeśli pojawi się mrugająca czerwona dioda to znaczy, że ten błąd został usunięty. Grzałka po ok 1-2 minutach (po przeprowadzonym teście obecności wody) powinna zacząć normalną pracę.

    Zobacz wideo:

     

    Jeśli powyższe operację nie pomogą i nadal sygnalizowany jest błąd migania niebieskiej diody 1x na sekundę grzałkę należy wymontować z grzejnika i zwrócić do sprzedawcy w celu naprawy.

    Wróć do pytań »
  7. Dioda grzałki GE/HE świeci na niebiesko światłem ciągłym.

    W tej sytuacji wystąpił błąd przegrzania elementu grzejnego (błąd montażu). Należy wykonać reset grzałki. Zobacz schemat poniżej (kliknij, aby powiększyć) i dokonaj resetu zgodnie z instrukcją - KLIKNIJ TUTAJ aby pobrać (plik pdf).

    Przegrzanie elementu grzejnego GE

    Wróć do pytań »

Częste pytania - grzałki do grzejników

  1. Jak zainstalować grzałkę w grzejniku łazienkowym podłączonym do instalacji c.o.?

    Grzałkę (modele GT, GTN, 3G, IR, GE) należy wkręcić w kolektor (lewy lub prawy). Jeżeli do kolektora podłączony jest także zawór (termostatyczny lub odcinający) należy zastosować trójnik dołączony do zestawu. Schemat montażu przedstawiony jest w karcie danej grzałki. Należy zwrócić uwagę na przesunięcie wyjścia ze ściany względem osi kolektora.

     

     

    Wróć do pytań »
  2. Jak zainstalować grzałkę w grzejniku elektrycznym?

    Jeśli grzejnik ma pracować samodzielnie, niepodłączony do instalacji c.o. należy wkręcić grzałkę w kolektor (lewy i prawy). Nie ma konieczności stosowania trójnika załączonego do zestawu. Następnie należy napełnić grzejnik (zalecamy wodę lub mieszankę wody z glikolem) w 98%. Nie należy napełniać w 100% ze względu na temperaturową rozszerzalność wody.

    Wróć do pytań »
  3. Do czego służy trójnik?

    Trójnik służy do montażu grzałki w grzejniku podłączonym do instalacji c.o., gdzie do obu kolektorów podłączone są zawory (termostatyczny i odcinający)

    Wróć do pytań »
  4. Podczas wkręcania grzałki uszkodzeniu uległa uszczelka stożkowa. Czy mogę taką dokupić?

    W takim przypadku prosimy o kontakt z firmą Heatpol (tel. 12 423-60-65).
    Przypominamy, że uszczelka stożkowa stosowana przez firmę Heatpol w grzałkach do grzejników nie wymaga dokręcania 'do oporu', a jest to częsta praktyka wśród instalatorów. W takim przypadku prowadzi to do zniszczenia uszczelki. Od momentu zetknięcia się uszczelki z krawędzią uszczelnianego otworu już po wykonaniu 2 obrotów uzyskujemy szczelne połączenie. Pozostaje jeszcze spory zapas, dzięki któremu można bez problemów ustawić frontalnie obudowę regulatora.
    Uszczelka umożliwia nawet, w razie potrzeby, powrót o ½ obrotu, aby ustawienie regulatora było prawidłowe – bez utraty szczelności.

    Wróć do pytań »
  5. W jaki sposób dobrać grzałkę do grzejnika łazienkowego? Jakie modele są do wyboru?

    Dobór grzałki odbywa się na podstawie mocy cieplnej grzejnika.
    Sposób doboru przedstawia poniższa tabela:

    Moc cieplna grzejnika
    Zalecana
    grzałka GE
    Zalecana
    grzałka GTN
    Zalecana
    grzałka 3G
    poniżej 600W
    GE 0,3
    GT 0,3 N
    3G 0,3
    600W - 900W
    GE 0,6
    GT 0,6 N
    3G 0,6
    900W - 1200W
    GE 0,9
    GT 0,9 N
    3G 0,9
    1200W - 1500W
    GE 1,2
    GT 1,2 N
    3G 1,2
    ponad 1500W
    GE 1,5
    GT 1,5 N
    3G 1,5
    Wróć do pytań »
  6. Jak dobrać grzałkę HGT/HE do grzejnika aluminiowego/kolumnowego?

    Dobór grzałki HGT lub HE odbywa się na podstawie mocy grzejnika aluminiowego/kolumnowego oraz na podstawie pojemności wody.
    Właściwy dobór przedstawia poniższa tabela:

    Dobór Grzałki HGT/HE

    dobór HGT

     

    Wróć do pytań »
  7. Jaki jest okres gwarancji na grzałki do grzejników?

    Firma Heatpol udziela 12-o miesięcznej gwarancji na grzałki, jednak nie dłuższej niż 24 miesiące od daty produkcji elementu grzejnego (data produkcji wybita jest na rurce elementu grzejnego)

    Wróć do pytań »
  8. W moim grzejniku zamontowany jest sam element grzejny zakończony zaślepką. Gdzie mogę kupić do niego sterownik i jako go zamontować?

    Zamontowany element grzejny jest częścią grzałki GE. Sterownik do niej można zakupić w hurtowni wskazanej na zawieszce dołączonej do elementu grzejnego.
    Jeśli nie ma takiej informacji prosimy o kontakt z naszą firmą (tel. 12 423-60-65 lub biuro.kb@heatpol.com.pl )

    Wróć do pytań »
  9. Gdzie znajdę instrukcje instalacji i użytkowania grzałek?

    Instrukcje do grzałek znajdą Państwo w odpowiednich działach:

    Grzałka GT, GTN  - tutaj

    Grzałka 3G – tutaj

    Grzałka IR - tutaj

    Grzałka GE  – tutaj

    Grzałka HGT – tutaj

    Grzałka HE - tutaj

    Wróć do pytań »
  10. Chciałbym/chciałabym zgłosić reklamację na grzałkę. Jak to zrobić?

    Na początek należy wypełnić formularz dostępny TUTAJ.Prosimy podać maksymalnie dużo danych, czasem pozwoli nam to pomóc zdalnie. Jeśli nie będzie to możliwe należy grzałkę przesłać do nas w celu diagnozy i naprawy.

    Przesyłki należy adresować na:

    Heatpol

    Mników 322

    32-084 Morawica

    tel. 12 423-60-65

    Proszę koniecznie dołączyć do grzałki krótką informację o przyczynie reklamacji oraz swoje dane kontaktowe (w tym telefon).

    Na diagnozę uszkodzenia potrzebujemy do 7dni.

    Wróć do pytań »

Pozostałe grzałki (z regulacją lub bez regulacji)

  1. Chciałbym zamówić grzałkę, której nie ma na Państwa stronie.Czy jest taka możliwość?

    Tak, wykonujemy grzałki na indywidualne zamówienie.
    Prosimy o kontakt z Działem Technicznym Heatpol: p.Janusz Wójtowicz,
    Tel. 12 423-60-65, email: biuro.dt@heatpol.com.pl

    Wróć do pytań »
  2. Jaką gwarancją objęte są grzałki wykonywane na zamówienie?

    Gwarancja na wykonane elementy grzejne wynosi standardowo 12 miesięcy

    Wróć do pytań »
  3. Jaki jest czas realizacji zamówienia na grzałki pod zamówienie?

    Standardowy czas realizacji zamówienia wynosi 2 tygodnie. W zależności od szczegółowych ustaleń odnośnie wykonania, czas ten może być inny.

    Wróć do pytań »
  4. Jakie dane są wymagane do złożenia zapytania/zamówienia?

    Zestaw wymaganych informacji, które ułatwią nam wycenę:

    • przeznaczenie elementu grzejnego / środowisko pracy (woda, powietrze, gaz, olej, inna substancja),
    • parametry elektryczne,
    • kształt i gabaryty elementu grzejnego (rysunek),
    • rodzaj przyłącza elektrycznego,
    • rodzaj głowicy mocującej grzałkę w urządzeniu,
    • ewentualne wymagania specjalne,
    • ilość
    Wróć do pytań »
  5. Czy jest minimalna ilość grzałek, które muszę zamówić?

    Nie ma żadnego minimum. Możemy wykonać dla Państwa nawet 1 sztukę.

    Wróć do pytań »
  6. Jakie elementy grzejne nie mogą być montowane W ZBIORNIKACH NIERDZEWNYCH.

    Oferowane przez nas , tzw. standardowe grzałki zanurzeniowe (np. oferowane w naszym sklepie internetowym) nie mogą być montowane do zbiorników wykonanych z materiału nierdzewnego (kwasoodpornego). Standardowe elementy grzejne, z kryzami stalowymi , niklowanymi, ulegają szybko korozji elektrolitycznej (galwanicznej).

    Połączenie stali z metalem o innym elektrochemicznym potencjale (stal austenityczna – nierdzewna), przy udziale elektrolitu (woda) sprawia, że metal mniej szlachetny ulega intensywnemu rozpuszczaniu, zwłaszcza gdy jego powierzchnia jest znacznie mniejsza w porównaniu z powierzchnią metalu bardziej szlachetnego, a temperatura elektrolitu jest wysoka. Stąd w stosunkowo krótkim czasie (zależnie od składu chemicznego wody jest to zazwyczaj od 2 do 6 miesięcy) pojawiają się wżery na kryzie. Kryza przecieka i grzałka nie nadaje się do dalszej eksploatacji.

    Jedynym rozwiązaniem jest użycie elementu grzejnego wykonanego w całości z takiego samego materiału , jak zbiornik. Jednak nawet wówczas może wystąpić korozja międzykrystaliczna.

    To jedna z najbardziej groźnych typów korozji. Atakuje stale nierdzewne wzdłuż granic ziaren. „Wyłuskuje" poszczególne ziarna z powierzchni stali, zmniejszając tym samym grubość ścianki, bądź też bez dostrzegalnych oznak zewnętrznych narusza spójność pomiędzy poszczególnymi ziarnami. W przypadku elementów grzejnych objawia się to dużym prądem upływu – inaczej mówiąc zadziałaniem bezpiecznika różnicowo-prądowego, a w przypadku jego braku – tzw. rozszyciem (pęknięciem) powierzchni rurki E.G.

    Elementy grzejne z materiału nierdzewnego wykonujemy na indywidualne zamówienie, udzielając, z uwagi na powyższe, gwarancji w ograniczonym zakresie.

    Gwarancja nie obejmuje perforacji (duży prąd upływu) lub rozszycia rurki E.G.

    Grzałki tego typu należy montować tak, aby zapewniony był jak najlepszy kontakt elektryczny z masą zbiornika (nie wolno stosować pakuł ani taśmy uszczelniającej) i należy koniecznie połączyć uziemienie do kryzy E.G.

    Wróć do pytań »

Siedziba firmy

Biuro handlowe
Mników 322
PL 32-084 Morawica, Polska

Kontakt

biuro@heatpol.com.pl   

kom: +48 668 015 941              

tel: +48 12 423-60-65

fax: +48 12 280-55-20

 

X
W naszym Serwisie używane są tzw. pliki Cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego Użytkownika w celu ułatwienia korzystania z Serwisu, uzyskania informacji o sposobie korzystania z niego oraz dostosowania serwisu do preferencji Użytkownika i tym samym maksymalnego usprawnienia funkcjonowania Serwisu. W przeglądarce internetowej można zablokować zapisywanie plików Cookies lub zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na zapisywanie plików Cookies używanych w Serwisie. Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies: polityka prywatności.